Qajarieh, Articles by Fatemeh Ghaziha
  
آخرین نوشته ها
لینک های روزانه
    ناصرالدین شاه : ....ماژر طالبت انگلیسی در انگلیس با ما همراهی می کرد، چندی است به طهران آمده است، با عزیزالسلطان رفاقتی دارد...
    ناصرالدین شاه قاجار در بخشی از خاطرات روز28 رجب سال 1307 1 معادل پنجشنبه ، ۲۹ اسفند[ حوت ] ۱۲۶۸،۲۹ / ۱۲ / ۱۲۶۸،1890 March 20 , Thursday خود چنین می نویسد:
    الحمدلله در کمال صحت و خرمی و آسودگی به سال نو بارس ئیل خیریت تحویل رسیدیم و خیلی خیلی شکر خداوند تبارک و تعالی را کردیم. مکرر بر مکرر ،که الحمدلله سنه گذشته اغلب فرنگستان را با سلامتی و خوبی سیاحت کردیم ...ماژر طالبت انگلیسی در انگلیس با ما همراهی می کرد، چندی است به طهران آمده است، با عزیزالسلطان رفاقتی دارد، ده روز قبل از این تفنگ ته پر فشنگ واکر کوچکی به عزیزالسلطان تعارف داده است. من هنوز هم آن تفنگ را ندیده ام.
    شب پنجشنبه ۲۸ رجب عزیزالسلطان تفنگش را برداشته می آید اندرون دم اطاق اخترالدوله، چرکی و غیره هم بوده اند، نمی دانم چه می کنند که گلوله کوچک تفنگ در رفته از جناق سینه آقاعبدالله خواجه می خورد از زیر پوست بالا رفته در استخوان شانه بند می شود. عزیزالسلطان خیلی ترسیده رنگش پریده مضطرب شده است. آقا عبدالله می رود توی دالان می افتد، خون می آید. بعد او را می برند جراح گلوله را شکافته در می آورد. ان شاء الله خوب می شود. چیزی نیست. ..

    ۱. معادل پنجشنبه ، ۲۹ اسفند[ حوت ] ۱۲۶۸،۲۹ / ۱۲ / ۱۲۶۸،۱۸۹۰ March ۲۰ , Thursday
    روزنامه خاطرات ناصرالدین شاه در سفر سوم فرنگستان، به کوشش دکتر محمد اسماعیل رضوانی، فامه قاضیها ، ص282
    جمعه ۲۷ دي ۱۳۹۸ ساعت ۱:۲۰
    نظرات



    نمایش ایمیل به مخاطبین





    نمایش نظر در سایت