Qajarieh, Articles by Fatemeh Ghaziha
  
آخرین نوشته ها
لینک های روزانه

    گردن زدن چهار نفر از بابیان در پای قاپوق به روایت روزنامه وقایع اتفاقیه



    بعضی از معارف پیروان ملا محمد علی ملحد ملعون بابی را که محمدخان میرپنجه از خمسه محبوساً همراه خود آورده بود، چهار نفر از آنها را که مصدر فتنه و خونریزی و منشأ اغلب فسادهای آن ملعون بودند، از جمله میرزا رضا نام، ملقب به سردار و یکی دیگر فراش غضب آن ملعون که شریرترین اتباع او بودند،در روز یکشنبه بیست و هشتم شهر ربیع الثانی به اشارت اعلیحضرت پادشاهی در پای قاپوق 1 قاپوق:(اسم) [ترکی] ‹قاپق، قپق، قپاق، قباق، قبق› [قدیمی] ۱. دار اعدام.
    ۲. چوبی بلند که در وسط میدان برپا می‌کردند و بر سر آن حلقه یا چیز دیگر می‌گذاشتند تا سواران در حین تاختن آن را با تیر بزنند.(فرهنگ عمید)
    گردن زدند.
    منبع : روزنامه وقایع اتفاقیه به تاریخ جمعه سوم جمادی الاول سنه 1267ص1

    ۱. قاپوق:(اسم) [ترکی] ‹قاپق، قپق، قپاق، قباق، قبق› [قدیمی] ۱. دار اعدام.
    ۲. چوبی بلند که در وسط میدان برپا می‌کردند و بر سر آن حلقه یا چیز دیگر می‌گذاشتند تا سواران در حین تاختن آن را با تیر بزنند.(فرهنگ عمید)
    يكشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۲:۳۸
    نظرات



    نمایش ایمیل به مخاطبین





    نمایش نظر در سایت

    محسن عابدیان
    ۲ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۴۳
    با سلام از خانم قاضیها خواهش می کنم مانند اسناد دیگر که توضیحاتی در باره موضوع سند می دهند در مورد این سند توضیحات لازم را اضافه کنند تا فهم دقیقی راجع به قضیه ممکن شود. اگر امکان دارد مقدمه ای در باره پیروان ملا محمدعلی زنجانی که در آن شهر مرتکب فحیع ترین قتلها و خونریزیها و شدیدترین نوع شرارت ها و حمله و تهاجم و غارت شدند و یک شهر را به آتش شرارت خود نا امن کردند بفرمایند


    با سلام و تشکر از توجهتون ، تا آنجا که مقدور است سعی می کنم در اولین فرصت توضیحی بدهم، چون این مورد بسیار پیچیده است و احتیاج به مطالعات و پیگیریهای مستمر دارد